"Does the child have difficulty writing?
How to independently identify and defeat dysgraphia"
Free webinar by Anatoly Kamaldinov
for parents of children in grades 1-4
25th of January (Monday) 2021, 14:00
Дней
Часов
Минут
Секунд
SIGN UP FOR A FREE WEBINAR RIGHT NOW!
THE NUMBER OF PARTICIPANTS IS STRICTLY LIMITED!
What is dysgraphia?
Dysgraphia is a violation of writing skills associated with the fact that mental functions that are involved in the implementation and control of written speech are insufficiently formed or impaired. With dysgraphia, intellectual development is not impaired and there are no gross hearing and vision impairments.

Dysgraphia is manifested by persistent, typical and repetitive mistakes that a person makes when writing.

These errors do not disappear by themselves, knowledge of the rules of the English language will not help to completely eliminate this violation, a special correction is required. And we have a solution, which we will tell you about at the webinar.
EXAMPLES OF DISGRAPHY
Артикуляторно-акустическая 👉
Акустическая
Аграмматическая
Оптическая
Моторная
Articulatory-acoustic
It occurs more often in children with impaired sound reproduction.
During writing with this type of disorder, the child fixes his speech errors in writing. In this form of the disorder, the speech therapist is primarily concerned with correcting sound pronunciation.
Акустическая
В этом случае при письме ребенок заменяет правильные буквы на те, которые соответствуют близким им звукам. Например, вместо буквы П он может писать букву Б и наоборот. При таком виде расстройства, как правило проблем в звукопроизношении не наблюдается.
Аграмматическая
Эта форма дислексии вызвана недоразвитием грамматического строя речи. При этой форме расстройства учащийся допускает постоянные ошибки, несмотря на то, что прекрасно знает все правила русского языка. Основные признаки данной формы дисграфии начинают проявляться не раньше третьего класса.
Оптическая
Данная форма расстройства вызвана нарушениями в процессе пространственного и зрительного анализа. В этом случае ребенок просто не понимает различия между буквами и их элементами, поэтому не в состоянии писать правильно.
Моторная
Эта форма дисграфии возникает в результате нарушения языкового синтеза и анализа. Является самой частой формой дисграфии. Выражается она проявлением специфических ошибок: пропуск букв или целых слогов; недописывании букв; переставление слогов и букв в слове; добавление лишних букв; повторение в слове букв или слогов; соединение в одно слово разных слов; написанием приставок раздельно, а предлогов слитно.
According to statistics
dysgraphia is present in more than 50% of primary school children and in more than 30% of middle school students.
50%
Primary school children
30%
Mid-level students
This webinar and course is right for you if your child is in grades 1-4
Makes various mistakes when writing: mirrors, rearranges letters, confuses syllables, does not see the beginning and end of a sentence, line, paragraph.
He writes slowly and illegibly, often he cannot read what he has written.
Difficulty memorizing vocabulary words, rules and spelling.
Does not retain attention, remembers and understands poorly.
He makes a lot of mistakes in writing, which are persistent over a long time - working on the mistakes does not help.
Doesn't notice his own mistakes when writing
SPEAKER OF THE COURSE
Вопросы/Предложения
Close
У вас есть вопросы? Я с радостью отвечу.
Ваш телефон
Звонить без вашей просьбы не будем
Ваш e-mail
Ваше имя
Ваш вопрос
Нажимая на кнопку, вы даете согласие на обработку персональных данных и соглашаетесь c политикой конфиденциальности
Зарегистрироваться
на вебинар
Количество мест строго ограничено, поэтому, пожалуйста, регистрируйтесь только если вы серьезно настроены на участие. Мы вам напомним о вебинаре звонком за 1 час до начала, за 20 минут - в смс.
Имя:
E-mail:
Номер телефона:
Нажимая на кнопку, вы даете согласие на обработку персональных данных и соглашаетесь c политикой конфиденциальности